شگفتی پسران
شگفتی پسران



مراحل زندگی پسرها

مسئولیت:

چهارکانون مهم در زمینه مسئولیت پذیری

1- مسئولیت شخصی

2- مسئولیت خانوادگی

3- مسئولیت اجتماعی

4- مسئولیت معنوی

برای مسئولیت پذیر کردن پسران موارد زیر می تواند مشکل گشا باشد

 دادن امتیازات گوناگون درقبال مسئولیت ها

 درکارآموزشی دقیق ومنسجم باشید.انگیزه وپاداش به اندازه کافی بدهید . از پسرها ومردان جوان بخواهید که درمجازات شدن وپاداش گرفتن خود مشارکت داشته باشند.

 به پسرها ونوجوان وظایف مقدسی واگذارکنید مقدس بودن مسئولیت را خاطر نشان کنید .

 یادگیری نقش ها ومسئولیت ها را به شکل آزمون ارائه دهیدتا پسرها بتوانند موفقیت خودرا اندازه بگیرند. (یعنی به گونه ای عمل کنید تا بفهمد مسئولیت را درست انجام داده یا نه)

 از کتاب،نوار،سی دی،برنامه های تلویزیونی،فیلم های سینمائی وسایر مطالب فرهنگی برای تدوین برنامه آموزشی استفاده کنید .

 درآموزش مسئولیت به پسرها مستمر و پیگیر باشید.

کارکردن:

جوهره مرد کارکردن است . مردی که باعشق وعلاقه کاری صورت نمی دهد اصولا مرد نیست . کا رباعث ایجاد عزت نفس درنوجوان میشود. به پسرها ساختار میدهدباعث احساس مسئولیت میشود. محبت ووجدان را می آموزد و پولی دراختیار پسرها قرارمیگیرد.

پسرهای ماباید وقت کمتری را صرف رسانه ها ووقت بیشتری راصرف کارکنند .

 بستگان ماباید به ما دریافتن کاربرای پسیرهایمان کمک کنند .

 باید به پسرانمان توضیح دهیم که کارکردن صرفا برای کسب درآمد نیست بلکه کارکردن برای رشد آنها لازم است . کارکردن امری مقدس است.

 کارمیتواند برای بسیاری ازبیماریهای روانی وذهنی درمان مناسبی باشد.

 صلاحیت رفتاری که برای موفقیت در واحد های تولیدی ضرورت دارند باید به پسران جوان آموزش داده شود .

آنچه خانواده ها در مورد تلویزیون می توانند انجام دهند

زمان تماشای تلوزیون را معلوم و مشخص سازید . دقت کنید که آنها بیش از ساعاتی که ورزش می کنند یا با دوستانشان وقت صرف می کنند و یا در فعالیت های خانواده مشارکت دارند به تماشای تلویزیون ننشینند برای فرزندانتان با توجه به سن و سال آنها زمان متفاوتی برای تماشای تلویزیون در نظر بگیرید .

تلویزیون ها را از اتاق خواب بچه ها بیرون ببرید . از همان آغاز کودکی به آنها بیاموزید که تلویزیون بیشتر وسیله ای برای بزرگترها است

اگردر منزل شما به هنگام صرف شام تلویزیون روشن است و یا اگر وقتی برنامه مهمی دارید ، از این به بعد آنرا خاموش کنید

با تلویزیون برخورد نقد آمیز داشته باشید . برنامه هایش را نقد و تحلیل کنید . با بچه ها در مورد برنامه های آن حرف بزنید .

پسران ما الگو می گیرند و به همین دلیل خود ما هم باید تماشای تلویزیون را محدود کنیم .

در میان برنامه های تلویزیون برنامه های مناسب را برای بچه هایتان انتخاب کنید . مثلاً بگویید (( پسرم وقتی کانال دورا گرفتی بهتر است برنامه ..... را تماشا کنی ))

از دستگاهای مناسب برای کانال هایی که نباید ببیند استفاده کنید .

در استفاده از اینترنت محدودیت های لازم را اعمال کنید . بچه ها تنها متناسب با سن و سالشان باید از بخش های مختلف اینترنت استفاده کنند . ( نرم افزارهایی وجود دارد که می تواند بخشی از برنامه های اینترنت را مسدود کند )

پی نوشت:

منبع :کتاب:پسران نوجوان نوشته:مایکل گوریان، ترجمه:مهدی قراچه داغیپسران ناشر: نقش و نگارچاپ اول 1384

 

کتاب پسران نوجوان سرشار است از آن‌چه والدین و مربیان باید انجام دهند تا پسران نوجوان به مردانی موفق و کارآمد تبدیل شوند.
می‌دانیمکه در مسیر رشد حدفاصل سنی 9 تا 20 سالگی، در پسران تغییرات چشم‌گیری صورت می‌پذیرد که مولف به شرح آن‌ها پرداخته است. چون با شناخت این تغییراتوالدین قادر خواهند بود با به کارگیری روش‌های مناسب ارتباطی، شیوه‌هایمتنوع نظم آموزشی و آداب ورود به اجتماع را به فرزندان خود آموزش دهند.
مگرچنین نیست که یک پسر جوان تا سن 35 سالگی زمان می‌خواهد تا بتواند خود را برای زندگانی در دنیای بالغین آماده سازد؟ پس بایستی وقتی در حال گذرانیدندوران بلوغ است راهنمایی دلسوز و آگاه داشته باشد که بتواند به سوال‌هایمتنوع او پاسخ دهد.
کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه به پسرانمان کمک کنیم تا بتوانند در ابعاد مختلف جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی رشد کنند.
مایکلگوریان در مورد مکانیزم شکست در زندگی می‌گوید که نه تنها موفقیت، بلکه شکست را هم بایستی به نوجوانان یادآور شد و از بار منفی آن کاست. بدینمعنی که با عذرخواهی در مورد اشتباهات خودمان به آن‌ها گوش‌زد خواهیم کردکه هیچ‌کس کامل و بی‌نقص نیست، چون همه ممکن است دچار اشتباه بشوند، لذا می‌توان با خندیدن به ناکامی‌هایمان به فرزندان اجازه‌ی ناکام شدن و شکستخوردن را بدهیم و یادآوری کنیم که هر شکست ممکن است دروازه‌ای باشد براینیل به موفقیت‌ها و پیروزی‌های بعدی
نویسنده به عنوان یک درمانگرتوانا با ذکر تمرینات کاربردی و آموزش‌های گام به گام به والدین و مربیانکمک می‌کند تا با رایج‌ترین مشکلات عاطفی و اخلاقی دوران نوجوانی مقابله کنند. وی به سوال‌های دشوار در رویارویی پسران با چالش‌های زندگی به خوبی پاسخ می‌گوید و زیست‌شناسی پنهان پسران، رشد جسمی، احساس امنیت در خانوادهو اجتماع را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.
کتاب پسران نوجوانراهنمایی است جامع و خردمندانه برای تمامی کسانی که از پسر نوجوانی مراقبتمی‌کنند، تا بتوانند آن‌ها را قبل از این‌که وارد بازار کار شوند و یاازدواج کنند، به مردانی واقعی تبدیل نمایند!


جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, |

 


سلام به همه بازدید کننده های عزیز هدف من از راه اندازی این وبلاگ فقط شناخت پسران در هر سن و سالی و تربیت یک مرد ایده آل در آینده است سعی میکنم نکات تربیتی رو از منابع معتبر تهیه کنم امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده کافی و وافر رو ببرید ایمیل من جهت ارتباط با شما دوستان
vahidgh1371@yahoo.com

همه مطالب وبلاگ
درباره ی وبلاگ
نکات تربیتی
داستان
متفرقه
اشعار
پسرها

 

سپهرداد

 

 

 

یاد گذشته
من دینی ندارم، اما به عقاید دیگران احترام می گذارم!
سلام دوباره اما شاید آخرین بار
عوامل مرتبط در گرایش به همجنس
مسدود شدن وبلاگ پسران و دختران مجرد
عوامل مرتبط در ارتباط با جنس مخالف
رابطه با جنس مقابل و گرایش به هم‌جنس در دانش آموزان -1
نقش ویژه مادر در پرورش یک پسر خوب
ادامه
پسر باس

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی